گزارش برگزاری ششمین دوره ICT Challenge

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. گزارش برگزاری ششمین دوره ICT Challenge

اطلاعات و گزارش برگزاری ششمین دوره مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات کشور

۲۴  و ۲۵  تیر ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی و آنلاین

با موضوع: Programming Challenge
گزارش برگزاری ششمین دوره ICT Challenge

مقدمه:

سالهاست فناوری و کامپیوتر در تمام حوزه های زندگی فردی و اجتماعی انسان برای خود جا باز کرده است و انجام بسیاری از امور بدون کامپیوتر و فناوری اطلاعات تقریبا دور از ذهن است.

فناوری اطلاعات بسیاری از فرآیندها را دست خوش تغییر کرده است. روش‌هایی به وجود آمده اند که پیش از این وجود نداشته اند و حتی نمی‌شد به آن فکر کرد.

برنامه نویسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات از مهم ترین عاملان پیشرفت و پیشبرد فناوری اطلاعات، و منابع انسانی عامل بسیاری از توفیقات شرکت های فناوری اطلاعات هستند.

رویدادهای ICT Challenge مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد مستعد و توانمند در حوزه ICT
 می باشد.

این رویداد ها تحت یک سری قوانین خاص و در جهت حل چالش های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شوند و شرکت کنندگان در این مسابقات جهت اشتغال به شرکت های فعال این حوزه معرفی خواهند شد.

در هر کدام از این رویداد ها یک چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار گرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار میشود.

دبیرخانه دائمی مسابقات:

 Sharif ICT Group از زیر مجموعه های شرکت آریا راد شریف به عنوان طراح و مجری رویداد با همکاری مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۹۲ آغاز و طی این سال ها رویدادهای متعددی را در حوزه ICT برگزار نموده است.

فعالیت های مربوط به ششمین دوره مسابقات ICT Challenge از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

این مسابقات در پنج دوره گذشته به صورت حضوری برگزار شده بود ولی برگزاری دوره ششم به علت شیوع بیماری کرونا و لزوم جلوگیری از تجمعات، به صورت مجازی و آنلاین برنامه ریزی شد.

فعالیت های دبیرخانه در راستای برگزاری مسابقات به شرح زیر می باشد:

  • اطلاع رسانی مستمر به علاقه مندان در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، شرکت ها و سازمان ها
  • برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها، ارگان ها و شرکت های خصوصی و دولتی جهت شناسایی چالش های اصلی موجود در بازار و ارائه این چالش ها در مسابقات
  • تشکیل کمیته ارتباط با صنعت و کمیته داوری مخصوص رویداد ها با استفاده از صاحبان صنایع و مدیران ارشد و تصمیم گیر در این حوزه
  • جذب مشارکت از مجموعه های خصوصی و دولتی
  • سازماندهی افراد علاقه مند به شرکت در رویداد
  • انجام امور آماده سازی و اجرایی در ارتباط با رویداد
  • ارتباط با سازمان ها، شرکت ها و دانشگاه ها جهت اطلاع رسانی رویداد

برگزار کنندگان و حامیان اصلی:

برگزارکنندگان:

دانشگاه صنعتی شریف

مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف

Group  Sharif ICT ( شرکت آریا راد شریف )

حامیان اصلی:

شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان

بانک تجارت

شرکت خدمات انفورماتیک

شرکت ره پویان پردازش گستر صحرا

شرکت به پرداز همراه سامانه اول (بهسا)

شرکت خدمات ارتباطی رایتل

شرکت رمزینکس

شرکت ابر زس

حامیان استراتژیک:

سازمان نظام صنفی رایانه ای

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پارک علم و فناوری دانشگاه شریف

ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان

سازماندهی مسابقات:

دبیرکل رویداد: جناب آقای دکتر ربیعی، رئیس مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف

دبیر اجرایی و مسئول برگزاری: جناب آقای مهندس روزی طلب، مدیر گروه Sharif ICT

سرپرست تیم داوری: احسان احسانی مقدم

روند کلی شکل گیری مسابقات:

۱-  انتخاب چالش ها ( کمیته ارتباط با صنعت )

اولین مرحله در برگزاری رویداد ها مشخص کردن دقیق چالش اصلی مسابقه می باشد.

با توجه به هدف اصلی رویداد که شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار می باشد، چالش ها به روشی انتخاب می شوند که بعد از برگزاری رویداد موضوعی واقعی و مطرح در صنعت حل شده باشد و امکان جذب شرکت کنندگان برتر در صنعت فراهم شود.

در این راستا کمیته ارتباط با صنعت متشکل از شرکت ها، سازمان ها و ارگان های فعال در این حوزه تشکیل میشود. این مجموعه ها چالش های اصلی در حوزه فعالیت خود را مطرح می کنند و پس از بررسی و مشورت چالش های اصلی مسابقه در این کمیته انتخاب می شود.

۲-  تشکیل پلتفرم مسابقه، ملاک های داوری و خروجی های مورد انتظار ( کمیته علمی )

پس از انتخاب چالش مورد نظر در کمیته ارتباط با صنعت نوبت به تعریف مسائل، پلتفرم مسابقه و مشخص کردن ملاک و معیار داوری مسابقه میرسد.

در این راستا کمیته علمی متشکل از اساتید دانشگاه، فعالین حوزه مورد نظر و … تشکیل شده که موارد بالا را مشخص می کنند.

۳- جذب افراد توانمند جهت شرکت در مسابقه و امور دبیرخانه ای ( کمیته اجرایی )

پس از مشخص شدن چالش ها، صورت مسئله، پلتفرم مسابقه و ملاک های داوری به بخش اصلی رویداد یعنی جذب افراد مستعد جهت شرکت در مسابقه و حل چالش های موجود می رسد. علاوه بر این مورد کلیه امور دبیرخانه ای، هماهنگی ها، تبلیغات و اطلاع رسانی رویداد، امور اجرایی روز مسابقه و… بر عهده کمیته اجرایی رویداد می باشد.

در این راستا کمیته اجرایی با راه اندازی دبیرخانه رویداد کلیه امور مربوط به این بخش را انجام خواهد داد.

روند کلی برگزاری مسابقات  به صورت مجازی

این مسابقات یکی از رویدادهای مجموعه مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور (ICT Challenge) می باشد و دقیقا مطابق با قوانین و مقررات ICT Challenge برگزار می شود.

این رویداد با تمرکز بر زبان های برنامه نویسی پر کاربرد و پر طرفدار طراحی شده و چالش های اصلی رویداد با استفاده از این زبان های برنامه نویسی حل خواهد شد.

کلیه تیم ها و استارتاپ های فعال در این حوزه می توانند بدون هیچ محدودیتی می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

این مسابقات شامل دو مرحله می باشد و طی دو روز به صورت مجازی برگزار می شود.

ثبت نام در این مسابقات در قالب تیم ها دو الی چهار نفره و به صورت رایگان انجام می شود.

هر تیم می تواند یک یا چند زبان برنامه نویسی را برای ورود به مسابقات انتخاب کند.

مرحله اول ( روز اول )

در مرحله اول مهارت حل مسئله تیم ها مورد سنجش قرار میگیرد.

بدین صورت که شرکت کنندگان در ابتدای مسابقه با ورود به پروفایل کاربری خود در سامانه مسابقات حدود ۷ الی ۱۰ سوال که از چالش های واقعی در حوزه برنامه نویسی می باشد و توسط کمیته ارتباط با صنعت رویداد طراحی شده است را دریافت خواهند کرد.

سپس شرکت کنندگان تا ساعت ۱۱:۰۰صبح روز دوم مسابقات فرصت دارند تا چالش های مطرح شده را حل کرده و پاسخ را در سامانه مسابقات بارگزاری نمایند.

این مسابقه، طی دو روز و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

داوران و مربیان، در طول مسابقه در کنار شرکت کنندگان حضور دارند و به سوالات آنها پاسخ خواهند داد و راهنمایی های لازم را انجام می دهند.

تمام تیم ها چالش هایی دریافت خواهند کرد و طی مدت مسابقه می‌بایست با ایده پردازی، نصب و برپایی ابزارهای مورد نیازشان، دانلود کتابخانه ها و …، نسبت به پیاده سازی نرم افزاری برای حل چالش های مربوطه اقدام کنند.

مستندات و یا نرم افزار کارکننده پیاده سازی و نصب شده در پایان مسابقه تحویل تیم داوری خواهد شد.

کدها و مستندات جهت داوری میبایست به سامانه داوری ارسال شود.

روند امتیاز گیری در مرحله اول و راه یابی به مرحله دوم:

مسابقات با تمرکز بر زبان های برنامه نویسی مختلف اجرا می شود و سوالات در زبان های برنامه نویسی مختلف مشابه است. یعنی تیم ها با هر زبان برنامه نویسی که انتخاب کنند می توانند چالش های مسابقه را پاسخ دهند.

هر چالش یک امتیاز مشخص داشته و تیم ها با حل چالش ها امتیاز مربوطه را دریافت می کنند.

هر تیم می تواند یکی یا کلیه زبان های برنامه نویسی را انتخاب نماید و با حل چالش های بیشتر، امتیازات بیشتری را دریافت کند.

در نهایت ۱۰ تیمی که بیشترین امتیازات را کسب کرده باشند به مرحله دوم رویداد راه پیدا می کنند.

مرحله دوم ( روز دوم )

در مرحله دوم خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی تیم ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

در روز دوم مسابقات تیم هایی که بیشترین امتیاز را دریافت کردند توسط کمیته داوری رویداد معرفی خواهند شد.

تیم های برتر می بایست طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، جهت ارائه در جلسه پرسش و پاسخ آماده شوند.

بدین صورت به هر تیم حدود ۱۵ دقیقه وقت داده می شود تا با طراحان چالش ها به بحث و گفتگو بنشینند.

لازم به ذکر است تیم داوری شامل اساتید دانشگاه و افراد متخصص فنی شرکت های سرمایه گذار فعال در این حوزه می باشند.

کلیه این مراحل به صورت مجازی و آنلاین اجرا خواهد شد و تمامی شرکت کنندگان می توانند به صورت مستقیم این مراحل را مشاهده کنند.

با توجه نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم تیم های برتر مشخص خواهند شد و جوایز نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

هدف مسابقه:

 شناسایی و معرفی بهترین افراد حاضر در مسابقه، از دید حل مسئله، تفکر الگوریتمی، انتخاب معماری، پیاده سازی و برنامه نویسی، به عنوان متخصصان حرفه ای، از اهداف برگزاری ICT Challenge است.

این تیم ها و افراد آنها با امتیازات هر معیار به شرکت ها جهت تماس و همکاری های بیشتر معرفی خواهند شد.

علاوه بر این آشنایی تیم ها با شرکت‌ ها، فناوری‌ ها و مسائل چالشی و مطرح این حوزه از دیگر اهداف این مسابقه است.

مزایای شرکت در مسابقات:

در این مسابقه، تیم‌ها با شرکت های مختلف حوزه کاری خود آشنا شده و فرصت های شغلی مناسب برایشان ایجاد میشود.

همچنین میتوانند توانمندی های خود را در رقابتی سالم با دیگران محک بزنند و نقاط قوت و ضعف خود را بیابند.

داورها و مربی های حاضر در مسابقه، در طول مسابقه علاوه بر داوری تیم‌ها و اشاره به اشتباهات و اشکالات، مشاوره های لازم را به آنها خواهند داد و این خود موقعیت یادگیری در محیطی صمیمی و دوستانه به صورت کاملا عملی را فراهم خواهد کرد.

در پایان نیز تیم‌های برتر با جوایز ارزنده تقدیر خواهند شد و گواهی احراز رتبه برتر ICT Challenge دانشگاه صنعتی شریف را دریافت خواهند کرد.

چالش‌ ها:

سعی شده است چالش‌های مطرح شده در این مسابقه با مشورت کمیته ارتباط با صنعت مسابقه، انتخاب گردد و از مسائل مورد اقبال شرکت های حاضر در مسابقه باشد.

این چالش‌ها طوری مطرح خواهد شد که کیفیت راه حل‌های ارائه شده از طریق روش های در نظر گرفته شده قابل اندازه گیری کمی و کیفی باشد.

تیمی که بتواند با کیفیت ترین نرم افزار را برای حل چالش‌های بیشتری ارائه دهد و علاوه بر آن به اصول برنامه نویسی و کار تیمی توجه لازم را داشته باشد برنده مسابقه خواهد بود.

چالش‌ها به صورت جامع و شفاف در صبح مسابقه به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید و تیم ها تقریبا دو روز مهلت خواهند داشت تا با توجه به قوانین مسابقه نسبت به حل آن‌ها اقدام کنند.

در ادامه چالش های ارائه شده در ششمین دوره مسابقات ICT Challenge به صورت کامل تشریح داده خواهد شد:

قوانین:

شرط حضور در مسابقه، پذیرش تمامی قوانین زیر است. شما با حضور در مسابقه تائید می‌کنید که تمامی قوانین زیر را می‌پذیرید و به آنها پایبند هستید:

رعایت کلیه موازین اخلاقی، شرعی و حرفه‌ای در طی برگزاری مسابقه الزامی است. عدم رعایت هر کدام از این موازین، به تشخیص کمیته داوری و تیم اجرایی، می­تواند باعث حذف تیم شود.

گروه‌ها می‌بایست حداکثر چهار نفره باشند. هیچ کدام از اعضای گروه‌ها، حق هیچ گونه همکاری با بقیه گروه‌ها را ندارند.

رعایت کلیه زمان‌بندی‌های اعلام شده در زمان برگزاری مسابقه الزامی است. در این راستا تاکید مجددی بر رعایت زمان تحویل خروجی‌های مختلف می‌شود.

دخالت در کد سایر تیم­ها، خرابکار، دستکاری، عدم رعایت شئونات رقابت سالم و …  به تشخیص تیم داوری باعث حذف تیم خواهد شد.

تیم‌ها مجاز نیستند تا در تهیه خروجی‌ها از افرادی غیر از نفرات اعلامی به کمیته برگزاری استفاده کنند. همچنین تیم­ها مجاز به تغییر اعضای خود، بعد از پذیرش نیستند.

رعایت ملاحظات حقوق مالکیت فکری و معنوی در استفاده از هر گونه اثر بر عهده تیم های شرکت کننده بوده و مدیریت مسابقه مسئولیتی بر عهده ندارد.

در پایان مسابقه، داکیومنت معماری، تمامی کدهای باز سمت سرور (وب‌سایت و وب‌سرویس‌ها) و مستند جمع‌بندی شامل تشریح ویژگی‌های پیاده‌سازی شده، نحوه کامپایل، راهنمای نصب و استفاده از کدهای تحویلی، و هر توضیح دیگری که در داوری کد شما می‌تواند تاثیرگذار باشد، می‌بایست تحویل کمیته برگزاری گردد. هر گونه نقصی در خروجی‌های تحویلی، سبب حذف گروه از گردونه رقابت‌ها می‌شود. موارد ذکر شده و دریافت شده تنها جنبه داوری داشته و نیز جهت استناد در صورت وجود انتقاد یا مشکل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

استفاده از کتابخانه‌های آماده که دیگران هم به صورت عمومی به آنها دسترسی دارند مجاز است، اما استفاده از کدهای اختصاصی، از پیش نوشته شده و … غیرمجاز است.

اعضای تیم موظف هستند با صبر و حوصله به سوالات داوران پاسخ دهند، بی احترامی به داوران و کادر اجرایی باعث حذف تیم خواهد شد.

اعضای تیم در صورت تمایل می‌توانند به سوالات نمایندگان شرکت‌های حاضر در مسابقه پاسخ دهند. توجه داشته باشید، آنها ممکن است پیشنهادات شغلی مناسب برای شما داشته باشند.

داوری:

تیم داوری در طول مسابقه در کنار شما خواهد بود.

حائزان رتبه های برتر این مسابقه در حل مسئله، معماری نرم افزار، روش های برنامه نویسی، امکانات ویژه زبان، اصول پایه و حرفه ای زبان برنامه نویسی، مفاهیم شی گرا، استفاده از کتابخانه ها، پایگاه های داده، کار تیمی، داکیومنت کردن کدها، تست، امنیت و … مهارت کافی دارند.

بنابراین استفاده از تکنولوژی ها، کتابخانه ها، ابزار و … با دلیل و تفکر مهندسی امتیاز خواهد داشت و شرکت‌کنندگان میبایست برای هر آنچه انجام میدهند، دلیل و هدف داشته باشند.

داوران با توجه به موارد زیر به تیم‌ها امتیاز خواهند داد:

  1. حل چالش منطبق با صورت مسئله
  2. ایده پردازی و مستند کردن راه حل
  3. زمانبندی و پیشرفت پروژه
  4. معماری سیستم
  5. کانفیگ و برپایی سیستم
  6. کارتیمی
  7. امنیت سرویس
  8. تست‌های انجام شده بر روی سرویس
  9. رفتار شکست سیستم
  10. بهره بردن از تکنولوژی‌های متناسب
  11. طراحی مناسب دیتابیس
  12. داکیومنت کد، معماری و …
  13. استفاده از ابزار برای تسهیل فرآیند کد نویسی، ساخت و انتشار
  14. و …

علاوه بر ملاک‌ها و معیارهای ذکر شده، داوران با استفاده از ابزار‌ها و روش‌های مختلف سرعت، امنیت و کارایی سرویس شما را تست کرده و با توجه به نتایج بدست آمده به تیم‌ها امتیاز خواهند داد.

در پایان بر اساس امتیازات ارائه شده، برترین‌ها با رای کمیته داوران مشخص شده و در اختتامیه  از آنها تقدیر می‌شود.

با توجه به تعداد بالای تیم های شرکت کننده، سامانه داوری متناسب با تعداد مسائل حل شده، شانس برنده شدن تیم ها را محاسبه کرده و تیم هایی که شانس اول تا سوم شدن را دارند مورد داوری قرار میگیرند. هر تیم بعد از داوری یا حائز رتبه شده یا شانس آن را از دست می دهد و روال داوری تا پیدا کردن تیم های برتر ادامه میابد.

نحوه استفاده از سامانه مسابقات:

جهت ورود به بخش مسابقه ابتدا لازم است ثبت نام کرده و اطلاعات پروفایل را با دقت تکمیل کنید.

پس از ورود به سامانه، در بخش راست صفحه، نام تیم خود را مشاهده میکنید.

در صورتی که نام تیم شما ثبت نشده یا درست نیست، لطفا از طریق بخش پیام ها به ما اطلاع دهید.

در پایین این بخش، سوالات مسابقه را مشاهده کرده و با کلیک بر روی هر کدام قادر به دیدن متن سوال خواهید بود. در پایین هر سوال امکان ارسال پاسخ وجود دارد.

لازم است با ورود به آدرس http://git.sharifIct.ir برای خود حسابی ایجاد کرده و هم تیمی های خود را در آن وارد کنید.

حساب ایجاد شده، به صورت دوره ای توسط داوران تایید خواهد شد و شما امکان ورود خواهید داشت. پس بعد از ثبت نام مدتی جهت تایید صبر کنید.

پروژه مربوط به هر سوال را ایجاد کرده و پس از پاسخ دهی و push کردن مصنوعات لازم، آدرس آن را در گیت، ذیل هر سوال در سامانه مسابقات ارائه دهید تا امتیاز آن سوال برایتان ثبت شود.

توجه داشته باشید که سوالات امتیازهای مختلف دارند و به محض ارسال هر سوال سامانه آن سوال را برای شما حل شده در نظر میگیرد و امتیاز آن را برای شما لحاظ میکند.

تیم داوری به ترتیب از تیمی با بالاترین امتیاز ثبت شده، نسبت به بررسی پاسخ ها اقدام میکند. ممکن است امتیاز هر سوال باقی بماند یا کسر شود.

داوری تیم ها تا زمانی ادامه میابد که سه تیم اول لیست جز تیم های داوری شده باشند و داوری در این بخش به پایان میرسد.

اطلاعات بیشتر در سایت ارائه شده است.

بعد از انتخاب سوالات و پاسخ به آنها سورس فایل پاسخ خود را در سامانه داوری با اطلاعات خواسته شده آپلود کنید. اطلاعات مورد نیاز برای آپلود فایل در ادامه توضیح داده شده است.

همچنین می‌توانید در سامانه داوری مجموع امتیاز تیم خود را نیز مشاهده کنید.

  • تمامی پاسخ‌ها به چالش‌ها فقط از طریق ارسال فایل به سرور داوری مسابقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • در سرویس امتیازات، رده بندی تیم ها وجود دارد. اگر تیم داوری فقط به رده بندی چند تیم اول بسنده کند، بعد از قطعی شدن امتیازات تیم های اول مسابقه پایان میابد.

سامانه داوری جهت ارسال فایل‌ها و مشاهده امتیاز

http://Sharifict.ir/ICTChallenge

 گزارش اجرای مسابقات

 افتتاحیه مسابقات راس ساعت ۹:۰۰ روز ۲۴ تیر ماه آغاز شد.

فیلم کامل افتتاحیه را می توانید از طریق کانال آپارات Sharif ICT قابل مشاهده است. همچنین در ادامه می توانید این فیلم را مشاهده بفرمایید:

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، مسابقات به صورت رسمی از ساعت ۱۱:۰۰ صبح آغاز شد.

برنامه زمان بندی روز اول مسابقات به شرح زیر می باشد:

روز اول مسابقه ( پنجشنبه ۲۴ تیر )
شرح برنامه توضیحات مدت زمان زمان
افتتاحیه تشریفات افتتاحیه

سخنرانی  های کلیدی

توضیحات در خصوص روند برگزاری مسابقه

۶۰  دقیقه ۹:۰۰ الی ۱۰:۰۰
کارگاه آموزشی درآمدی بر هوش مصنوعی

مهدی ایل بیگی

سرپرست فنی هوش مصنوعی شرکت فناپ

۳۰ دقیقه ۱۰:۰۰ الی ۱۰:۳۰
مسابقه شروع مسابقه: ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه ۲۴ تیر

تیم ها ۲۴ ساعت فرصت دارند

تا چالش های مسابقه را حل کنند.
پایان مسابقه: ساعت ۱۰:۳۰ جمعه ۲۵ تیر

۲۴  ساعت ۱۰:۳۰ الی ۲۴:۰۰
پایان مسابقه در روز اول

روز دوم مسابقات در حالی ادامه پیدا کرد که شرکت کنندگان از ساعت ۱۱:۰۰ صبح روز قبل به بررسی و حل چالش ها مشغول بودند.

طبق اعلام قبلی در خصوص مهلت ارسال پاسخ ها، سامانه مسابقات راس ساعت ۱۱:۰۰ صبح روز جمعه ۲۵ تیر ماه بسته شد.

سپس تیم داوری به مدت ۶۰ دقیقه به بررسی پاسخ های ارسالی پرداخت و ۱۰ تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند برای حضور در مرحله دوم مسابقات معرفی کرد.

بنابراین مرحله دوم مسابقات با حضور تیم داوری و تیم های برتر مسابقه شروع شد.

فیلم کامل مرحله دوم مسابقات را می توانید از طریق کانال آپارات Sharif ICT قابل مشاهده است. همچنین در ادامه می توانید این فیلم را مشاهده بفرمایید:

در نهایت تیم داوری با بررسی توضیحات ارائه شده توسط تیم ها و با توجه به امتیازات دریافت شده در مرحله اول، سه تیم برتر مسابقات را انتخاب کردند. این مرحله طبق برنامه زمان بندی زیر اجرا شد.

روز دوم مسابقه ( جمعه ۲۵ تیر )
شرح برنامه توضیحات مدت زمان زمان
مسابقه   پایان مسابقه: ساعت ۱۰:۳۰ جمعه ۲۵ تیر ۲۴  ساعت ۰۰:۰۰ الی ۱۰:۳۰
مرحله پرسش و پاسخ ۱۰ تیم برتر که بیشترین امتیاز را دریافت کردند در این مرحله مورد سنجش شفاهی قرار میگیرند
تیم های برتر به ترتیبی که اعلام می شود به صورت مجازی و آنلاین به صحبت با تیم داوری می پردازند
۱۸۰ دقیقه ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۳۰
اختتامیه تشریفات اختتامیه
اعلام توضیحات تیم داوری در مورد روند مسابقه
اعلام تیم های برتر و اهدای جوایز
۳۰  دقیقه ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۰۰
پایان مسابقات

تیم های برتر مسابقات

 

مقام اول:  تیم مرامیا

سید مصطفی موسوی ، سینا ابراهیمی، امیر حسین فلاحتی

 

مقام دوم: تیم سیمرغ

حمید ابراهیمی، حسین سلمانیان

 

مقام سوم: تیم IBIT

محمد صالح سلیمانی، امیر حسین واحدی، امیر علی احمدی، محمد مهدی قائمی

آمار و اطلاعات کلی از شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در این مسابقات ۴۱۲ نفر در قالب ۱۹۰ تیم بودند.

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس دانشگاه محل تحصیل:

شرکت کنندگان در این مسابقات به ترتیب تعداد از دانشگاه های زیر در مسابقه شرکت کردند.

دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه بناب، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، دانشگاه تهران شمال و علوم تحقیقات، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران، دانشگاه گیلان، دانشگاه سمنان، دانشگاه کاشان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه زنجان، دانشگاه شیراز، دانشگاه ايوانكي، دانشگاه شهید شمسی پور

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس محل سکونت:

شرکت کنندگان در این مسابقات به ترتیب بیشترین تعداد نفرات به شرح زیر می باشد.

تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، سمنان، شاهرود، کاشان، سنندج، ارومیه، زنجان، اهواز، یزد، رشت، بندر انزلی، اراک، ایلام، لاهیجان، قائم شهر

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس تاریخ تولد

بازه سنی تا ۲۵ سال: ۵۵ درصد شرکت کنندکان

بازه سنی: ۲۵ الی ۳۰ سال: ۳۵ درصد شرکت کنندگان

بازه سنی ۳۰ به بالا: ۱۰درصد کل شرکت کنندگان

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس رشته تحصیلی:

تحصیلات شرکت کنندگان در این مسابقات به ترتیب تعداد در رشته های زیر بود.

مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، هوش مصنوعی، ریاضی، فیزیک، فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، امنیت اطلاعات، صنایع، حسابداری، هوا و فضا،

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس مقطع تحصیلی:

دیپلم: ۲۰ درصد کل شرکت کنندگان

کارشناسی: ۵۵ درصد کل شرکت کنندگان

کارشناسی ارشد و بالاتر: ۲۵ درصد کل شرکت کنندگان

تفکیک شرکت کنند گان بر اساس تمایل به استخدام در شرکت های عضو کمیته ارتباط با صنعت

۷۵ درصد شرکت کنندگان متمایل به بررسی پیشنهادات کاری شرکت ها بودند.

پوشش خبری مسابقات:

گوشه ای از پوشش خبری ششمین دوره مسابقات ICT Challenge در خبرگزاری های کشور

حامیان رسانه ای

حامیان رسانه ای ICT Challenge
فهرست