گزارش برگزاری ICT Challenge5

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. گزارش برگزاری ICT Challenge5

گزارش برگزاری ICT Challenge5

پنجمین دوره مسابقات چالش های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
(ICT Challenge 5 – Programming challenge)

گزارش برگزاری ICT Challenge5

ICT Challenge چیست؟

مقدمه:

 رویدادهای ICT Challenge مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد مستعد و توانمند در حوزه ICT می باشد.

این مسابقات توسط Sharif ICT Group و دانشگاه صنعتی شریف تحت قوانین خاص و در جهت حل چالش های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شوند و شرکت کنندگان در این مسابقات جهت اشتغال به شرکت های فعال این حوزه معرفی خواهند شد.
در هر کدام از این رویداد ها یک چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار گرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار میشود.

روند کلی شکل گیری مسابقات:

 ۱-  انتخاب چالش ها ( کمیته ارتباط با صنعت )

اولین مرحله در برگزاری رویداد ها مشخص کردن دقیق چالش اصلی مسابقه می باشد.

با توجه به هدف اصلی رویداد که شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار می باشد، چالش ها طوری انتخاب میشوند که بعد از برگزاری رویداد موضوعی واقعی و مطرح در صنعت حل شده باشد و امکان جذب شرکت کنندگان برتر در صنعت فراهم شود.

در این راستا کمیته ارتباط با صنعت متشکل از شرکت ها، سازمان ها و ارگان های فعال در این حوزه تشکیل میشود. این مجموعه ها چالش های اصلی در حوزه فعالیت خود را مطرح می کنند و پس از بررسی و مشورت چالش های اصلی مسابقه در این کمیته انتخاب می شود.

 

۲-  تشکیل پلتفرم مسابقه، ملاک های داوری و خروجی های مورد انتظار ( کمیته علمی )

پس از انتخاب چالش مورد نظر در کمیته ارتباط با صنعت نوبت به تعریف مسائل، پلتفرم مسابقه و مشخص کردن ملاک و معیار داوری مسابقه میرسد.

در این راستا کمیته علمی متشکل از اساتید دانشگاه، فعالین حوزه مورد نظر و … تشکیل شده که موارد بالا را مشخص می کنند.

۳- جذب افراد توانمند جهت شرکت در مسابقه و امور دبیرخانه ای ( کمیته اجرایی )

پس از مشخص شدن چالش ها، صورت مسئله، پلتفرم مسابقه و ملاک های داوری به بخش اصلی رویداد یعنی جذب افراد مستعد جهت شرکت در مسابقه و حل چالش های موجود می رسد. علاوه بر این مورد کلیه امور دبیرخانه ای، هماهنگی ها، تبلیغات و اطلاع رسانی رویداد، امور اجرایی روز مسابقه و … بر عهده کمیته اجرایی رویداد می باشد.

در این راستا کمیته اجرایی با راه اندازی دبیرخانه رویداد کلیه امور مربوط به این بخش را انجام خواهد داد.

Programming Challenge چیست؟

این مسابقات یکی از رویدادهای مجموعه مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور (ICT Challenge) می باشد و دقیقا مطابق با قوانین و مقررات ICT Challenge برگزار می شود.

البته این مدل رویداد با تمرکز بر زبان های برنامه نویسی پر کاربرد و پر طرفدار طراحی شده و چالش های اصلی در این حوزه انتخاب خواهد شد.

کلیه تیم ها و استارتاپ های فعال در این حوزه می توانند بدون هیچ محدودیتی می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

این مسابقات شامل دو مرحله می باشد  و طی دو روز برگزار می شود.

 

مرحله اول ( روز اول )

در مرحله اول مهارت حل مسئله تیم ها مورد سنجش قرار میگیرد.

بدین صورت که شرکت کنندگان در ابتدای مسابقه تعدادی سوال که از چالش های واقعی در حوزه برنامه نویسی می باشد دریافت کرده و حدود ۱۰ ساعت وقت برای حل این مسائل دارند. در کل این مدت تیم داوری و تیم منتور ها به صورت کامل در کنار شرکت کنندگان هستند و تیم ها را زیر نظر میگیرند.

تیم ها پس از حل مسائل پاسخ های خود را از طریق سامانه مسابقات به داوران ارسال میکنند.

 

مرحله دوم ( روز دوم )

در مرحله دوم خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی تیم ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

در روز دوم مسابقات تیم داوری رویداد کلیه تیم هایی که پاسخ مسائل را در سامانه داوری ثبت کرده اند را به ترتیب زمان ثبت پاسخ در سامانه جهت ارائه حضوری راه­حل ها و دفاع از پاسخ های خود به محل مخصوص داوری مسابقات فرا می­خوانند.

بدین صورت که هر تیم حدود ۱۵ دقیقه وقت داده می شود تا به صورت حضوری با طراحان چالش ها به بحث و گفتگو بنشینند.

لازم به ذکر است تیم داوری شامل اساتید دانشگاه و افراد متخصص فنی شرکت های سرمایه گذار فعال در این حوزه می باشند.

با توجه نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم تیم های برتر مشخص خواهند شد و جوایز نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

 

توضیحات تکمیلی از گزارش برگزاری ICT Challenge5
(۱۲ و ۱۳ تیر ۱۳۹۹ )

دبیرخانه دائمی جشنواره:

 

گروه Sharif ICT از زیر مجموعه های شرکت آریا راد شریف به عنوان طراح و مجری رویداد و با همکاری مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف فعالیت خود را از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۸ آغاز نموده است. این رویداد در برنامه ریزی اولیه قرار بود در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شود که متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا تاریخ برگزاری رویداد به تیر ماه ۱۳۹۹ منتقل شد.

 

فعالیت های دبیرخانه در راستای برگزاری مسابقات به شرح زیر می باشد:

 

  • اطلاع رسانی مستمر به علاقه مندان در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، شرکت ها و سازمان ها
  • برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها، ارگان ها و شرکت های خصوصی و دولتی جهت شناسایی چالش های اصلی موجود در بازار و ارائه این چالش ها در مسابقات
  • تشکیل کمیته ارتباط با صنعت و کمیته داوری مخصوص رویداد ها با استفاده از صاحبان صنایع و مدیران ارشد و تصمیم گیر در این حوزه
  • جذب مشارکت از مجموعه های خصوصی و دولتی
  • سازماندهی افراد علاقه مند به شرکت در رویداد
  • انجام امور آماده سازی و اجرایی در ارتباط با رویداد
  • ارتباط با سازمان ها، شرکت ها و دانشگاه ها جهت اطلاع رسانی رویداد


برگزار کنندگان:

دانشگاه صنعتی شریف

مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف

شرکت آریا راد شریف ( گروه sharif ict )

 

حامیان اصلی:

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری
گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا

هلدینگ سرآمد ( مرکز نوآوری پلنت )
شرکت پرداخت الکترونیک دی

بانک تجارت

شبکه پرداخت ای دی پی

ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی

حامیان استراتژیک:

سازمان نظام صنفی رایانه ای

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پارک علم و فناوری دانشگاه شریف

ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان

شرکت ابر مجازی xass

 

سازماندهی کنفرانس:

دبیرکل رویداد: جناب آقای دکتر ربیعی

رئیس مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف

دبیر اجرایی و مسئول برگزاری: جناب آقای مهندس روزی طلب

مدیر گروه Sharif ICT

تیم داوری: احسان احسانی مقدم، حامد اسدی

 

 

 

روند برگزاری مسابقات (گزارش برگزاری ICT Challenge5)

مسابقات به تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیر ماه سال ۱۳۹۹ و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری طبق برنامه زمان بندی به شرح زیر برگزار شد.

روز اول مسابقه ( پنجشنبه ۱۲ تیر )
شرح برنامه توضیحات مدت زمان زمان
پذیرش دریافت کارت ورود و تکمیل فرم ها ۶۰ دقیقه ۸:۰۰ الی ۹:۰۰
افتتاحیه تشریفات افتتاحیه

سخنرانی های افتتاحیه

۶۰  دقیقه ۹:۰۰ الی ۱۰:۰۰
مسابقه بخش اول مسابقه
شروع مسابقات: ساعت ۱۰ صبح
۳  ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۳:۰۰
نهار و پذیرایی تیم ها در این مدت استراحت خواهند کرد ۶۰ دقیقه ۱۳:۰۰ الی ۱۴:۰۰
مسابقه بخش دوم مسابقه
پایان مسابقه: ساعت ۲۰:۰۰
۶  ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۰:۰۰
پایان مسابقه در روز اول
روز دوم مسابقه ( جمعه ۱۳ تیر )
شرح برنامه توضیحات مدت زمان زمان
ارائه حضوری تیم ها و داوری بخش سوم مسابقه

در این بخش کلیه تیم ها به صورت حضوری به ارائه راه حل ها و ایده های خود در جهت حل چالش های مسابقه می پردازند
تیم های برتر در این مرحله مشخص می شوند

۷  ساعت ۸:۰۰ الی ۱۵:۰۰
اختتامیه تشریفات اختتامیه
اعلام توضیحات تیم داوری در مورد روند مسابقه
اعلام تیم های برتر و اهدای جوایز
۶۰  دقیقه ۱۵:۰۰ الی ۱۶:۰۰
پایان مسابقات

 

توضیحات کلی در خصوص مسابقات (گزارش برگزاری ICT Challenge5)

۱- در ابتدا مراسم افتتاحیه برگزار شد

این مراسم با ارائه توضیحات تکمیلی رویداد که شامل هدف مسابقه، شیوه برگزاری، مزایای شرکت و قوانین مسابقات بود شروع شد و سپس جناب آقای محمد هادي شالباف رئیس مرکز نوآوری با موضوع نوآوری و کسب و کارهای آینده

(گروه فن اوران هوشمند بهسازان فردا) و جناب آقای محمود کریمی مدیرعامل شبکه نوآفرینی پلنت به سخنرانی پرداختند.

بعد از اتمام مراسم افتتاحیه شرکت کنندگان به سالن برگزاری مسابقات رفتند.

۲- در این مسابقات با توجه به نظر کمیته ارتباط با صنعت و با توجه به اهداف مسابقه ۸ چالش اصلی به ترتیب از آسان به سخت و از امتیاز کم به امتیاز زیاد و به شرح زیر طراحی و به تیم ها ارائه شد.

چالش اول، داوران خسته، ۱۰ امتیاز

چالش دوم: بازی لوبیا ها، ۲۰ امتیاز

چالش سوم: جزیره ها، ۳۰ امتیاز

چالش چهارم: کرونا ویروس و حقایق نهفته در آمار ها، ۳۰ امتیاز

چالش پنجم، یادگیری ماشین، ۵۰ امتیاز

چالش ششم، برنامه ۹۰، ۷۰ امتیاز

چالش هفتم، به روز رسانی فایل، ۹۰ امتیاز

چالش هشتم، ویکی پدیا، ۱۰۰ امتیاز

۳- برای هر یک از تیم ها یک سرور اختصاصی در نظر گرفته شده بود و کلیه صورت مسائل بر روی آن قرار داده شده بود و همچنین کلیه جواب ها نیز از طریق همین سرور دریافت می شد.

۴- به جهت راهنمایی بیشتر شرکت کنندگان کلیه توضیحات تکمیلی رویداد به همراه نحوه استفاده از سرور های مسابقه، نحوه دریافت سوالات و ارسال پاسخ در قالب یک کتابچه راهنما به کلیه تیم ها ارائه شد.

۵- تیم داوری و مشاور به صورت کامل در کل مدت مسابقه بر عملکرد تیم ها نظارت داشتند و علاوه بر بررسی عملکرد تیم ها به آنها مشاوره می دادند.

۶- تیم مشاور متشکل از نمایندگان حامیان ها و اعضای کمیته ارتباط با صنعت مسابقات بودند.

تیم داوری اصلی مسابقه به شرح زیر خدمتتان معرفی می شوند.

احسان احسانی مقدم و حامد اسدی از دانشگاه صنعتی شریف

عماد محمد نیا ( شرکت تجارت الکترونیک دی)

فرزاد ندیری ( هلدینگ سرآمد )

عمید برهانی( گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا )

 

۷- در مرحله اول مسابقه ۲۰۰ نفر در قالب ۷۰ تیم به بررسی چالش ها پرداختند.

۸- از کل تیم های شرکت کننده فقط ۲۰ تیم به مرحله دوم راه پیدا کردند.

۹- در مرحله دوم مسابقه که در روز دوم برگزار شد، ارائه حضوری شرکت کنندگان به تیم داوری حدود ۷ ساعت زمان برد در صورتی که در برنامه زمان بندی فقط ۴ ساعت برای این موضوع وقت در نظر گرفته شده بود. بنابراین هر تیم به صورت میانگین حدود ۲۰ دقیقه زمان جهت ارائه داده شد.

۱۰- دلیل افزایش زمان داوری مسابقه، ارائه های خوب و هیجان انگیز تیم ها بود که تیم داوری را مجاب میکرد زمان بیشتری به تیم ها داده شود.

۱۱- ثبت نام در مسابقات در قالب تیم های ۲ الی ۴ نفره و به صورت رایگان انجام شد.

۱۲-  اینترنت پر سرعت، پذیرایی نهار و میان وعده برای کلیه شرکت کنندگان در هر دو روز در نظر گرفته شده بود.

۱۳- در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طبق پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک برای کلیه شرکت کنندگان اجباری بود و فاصله ۵/۱ متر برای افراد رعایت شد. همچنین مایع ضدعفونی کننده دست در اختیار کلیه شرکت کنندگان قرار گرفته بود.

 

 

شرکت کنندگان در مسابقات:

شرکت کنندگان در این مسابقات ۲۰۰ نفر در قالب ۷۰ تیم بودند.

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس دانشگاه محل تحصیل:

شرکت کنندگان در این مسابقات به ترتیب تعداد از دانشگاه های زیر در مسابقه شرکت کردند.

دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه بناب، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، تهران شمال و علوم تحقیقات، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران، دانشگاه گیلان، دانشگاه سمنان، دانشگاه کاشان، دانشگاه بو علی سینا همدان، دانشگاه شهید چمران اهواز، تربیت دبیر شهید رجایی، بین المللی امام خمینی قزوین، رازی کرمانشاه، علم و فرهنگ، دانشگاه زنجان، دانشگاه شیراز، دانشگاه ايوانكي، شهید شمسی پور

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس محل سکونت:

شرکت کنندگان در این مسابقات به ترتیب بیشترین تعداد نفرات به شرح زیر می باشد.

تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، سمنان، شاهرود، کاشان، سنندج، ارومیه، زنجان، اهواز، یزد، رشت، بندر انزلی، اراک، ایلام، لاهیجان، قائم شهر

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس تاریخ تولد:

بازه سنی تا ۲۵ سال: ۶۷ نفر معادل ۳۲ درصد کل شرکت کنندکان

بازه سنی: ۲۵ الی ۳۰ سال: ۶۰ نفر معادل ۲۸ کل درصد شرکت کنندگان

بازه سنی ۳۰ به بالا: ۷۳ نفر معادل ۴۰ درصد کل شرکت کنندگان

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس رشته تحصیلی:

تحصیلات شرکت کنندگان در این مسابقات به ترتیب تعداد در رشته های زیر بود.

مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، هوش مصنوعی، ریاضی، فیزیک، فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، امنیت اطلاعات، صنایع، حسابداری، هوا و فضا،

تفکیک شرکت کنندگان بر اساس مقطع تحصیلی:

دیپلم: ۲۰ درصد کل شرکت کنندگان

کارشناسی: ۵۵ درصد کل شرکت کنندگان

کارشناسی ارشد: ۲۵ درصد کل شرکت کنندگان

تفکیک شرکت کنند گان بر اساس تمایل به استخدام در شرکت های عضو کمیته ارتباط با صنعت

۹۵ درصد شرکت کنندگان متمایل به بررسی پیشنهادات کاری شرکت ها بودند.

 

رتبه اول مسابقات

 

نام  نام خانوادگی نام تیم  اطلاعات تحصیلی
علی مدیحی بتا کارشناسی متالورژی دانشگاه کاشان
مجتبی  رمضانی کارشناسی فیزیک دانشگاه کاشان
گزارش برگزاری ICT Challenge5

رتبه دوم مسابقات

 

نام  نام خانوادگی نام تیم  اطلاعات تحصیلی
امیرحسین واحدی iBit دیپلم ریاضی از تهران
مهدی قایمی دیپلم ریاضی از تهران
گزارش برگزاری ICT Challenge5

رتبه سوم مسابقات

نام  نام خانوادگی نام تیم  اطلاعات تحصیلی
ابوالفضل عباسی QWERTY دیپلم شبکه و نرم افزار از تهران
محمدمهدی افشار دیپلم ریاضی از تهران
سید امیرحسین صفوی مبرهن دیپلم ریاضی از تهران
آرین امیرامجدی کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی همدان

 

گزارش برگزاری ICT Challenge5

رتبه بندی کلیه تیم های شرکت کننده با جزئیات کامل

 

رتبه نام تیم سوال ۱ سوال ۲ سوال ۳ سوال ۴ سوال ۵ سوال ۶ سوال ۷ سوال ۸ امتیاز کل
۱ Beta ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۵۲ ۸۲ ۱۰۰ ۲۳۴
۲ iBit ۰ ۲۰ ۰ ۰ ۰ ۴۶ ۵۴ ۵۶ ۱۷۶
۳ qwerty ۰ ۰ ۳۰ ۰ ۳۸ ۵۲ ۴۵ ۰ ۱۶۵
۴ Chakavak ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۴۲ ۴۸ ۴۸ ۱۳۸
۵ J4J ۰ ۰ ۲۴ ۱۰ ۱ ۳۰ ۱۸ ۲۹ ۱۱۲
۶ Bareh haye Naghola ۰ ۰ ۳۰ ۸ ۱۲ ۲۶ ۴ ۲۹ ۱۰۹
۷ deep_miner ۸ ۴ ۲۷ ۱۸ ۰ ۰ ۰ ۵۲ ۱۰۹
۸ Hasanat ۰ ۰ ۳۰ ۰ ۰ ۲۰ ۰ ۵۶ ۱۰۶
۹ Eagle Eye ۱۰ ۰ ۳۰ ۰ ۳۴ ۵ ۲۶ ۰ ۱۰۵
۱۰ cyber Souls ۰ ۲۰ ۰ ۰ ۴ ۱۹ ۶۲ ۰ ۱۰۵
۱۱ جیگر ریترنز ۰ ۲۰ ۶ ۰ ۴ ۳۶ ۰ ۳۱ ۹۷
۱۲ mars ۰ ۲۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۵۰ ۰ ۷۰
۱۳ Balout ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۱ ۳۰ ۱۲ ۱۲ ۶۵
۱۴ ۳kh ۰ ۲۲ ۰ ۰ ۰ ۲۸ ۱۲ ۰ ۶۲
۱۵ core i3 ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۰ ۰ ۵۰ ۶۰
۱۶ Pam ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۲۲ ۱۶ ۶ ۴۴
۱۷ Nargil ۱۰ ۲۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۳۰
۱۸ Finishers ۰ ۰ ۰ ۹ ۰ ۰ ۰ ۶ ۱۵
تصاویر کلی از روند برگزاری رویداد (گزارش برگزاری ICT Challenge5)
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
گزارش برگزاری ICT Challenge5
حامیان رسانه ای و مجموعه هایی که در پوشش رسانه ای رویداد همکاری داشتند (گزارش برگزاری ICT Challenge5)

وبسایت دانشگاه صنعتی شریف

خبر گزاری ایسنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری فارس

وبسایت زومیت

وبسایت دیجیاتو

خبرگزاری دانشجو

شبکه خبری فناوری نوین

خبرگزاری فردا

خبرگزاری عصر ایران

مجموعه رایکااد

مجموعه ادنگاه

مجموعه فست کلیک

وبسایت خبری دیجیرو

پرتال دانشگاهی کشور

وبسایت شرکت دفتر شما

شبکه خبر

خبرگزاری پانا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری صدا و سیما

خبرگزاری سیتنا

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری انتخاب

مجموعه ایران سرور

مجموعه چارخونه

مدرسه باشگاه کسب و کار دانش بنیان

مجموعه لایتک

و تشکر ویژه از خبر گزاری صدا و سیما بابت پوشش خبری مسابقات در اخبار شبکه سه، شبکه چهار و شبکه خبر

پایان گزارش برگزاری ICT Challenge5

گزارش برگزاری ICT Challenge5
فهرست